26-10-2015
Durant el primer semestre del 2015, hi ha un lleuger descens de 7 expedients tramitats respecte de l’any passat a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC).
A 30 de juny, el 2014 hi havien 84 expedients tramitats i aquest any. Són els operadors de telefonia els que, pràcticament, ocupen el 50% de les reclamacions que es presenten a l’OMIC. Les reclamacions contra les companyies elèctriques se situen en segon lloc, seguides per les reclamacions contra les asseguradores. El 14% que s’assenyalen com a vàries són reclamacions que engloben habitatge, vehicles, compra directe en establiments, mobles, etc.
En relació als resultats de les gestions realitzades per l’OMIC contra les empreses reclamades, a través de la mediació, tenim que un 39% han estat a favor del consumidor i un 31 % en contra; n'hi ha un 14% en tràmit i la resta s’han derivat a Arbitratge, al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ), a Inspecció i a un col· legi professional. Com a resultat de les gestions realitzes a favor del consumidor, s’han retornat prop de 4.100€, que corresponen, la majoria, al retorn d’imports de facturació i anul· lacions de suposats deutes.
Per iniciar un procediment de reclamació a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) prèviament s’ha de demanar a l’establiment on s’ha realitzat la compra el full de queixa/reclamació/ denúncia. La reclamació s’ha de presentar a l’establiment i aquest ha de respondre al consumidor per escrit. Les reclamacions a les empreses de serveis bàsics (aigua, llum, gas, telefonia, transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assegurances, empreses financeres i bancàries, empreses assistencials i sanitàries) es fan a través d’un servei telefònic gratuït que les empreses faciliten.
Les reclamacions s'han de respodre per escrit en el termni màxim de 30 dies.
Més informació a la pàgina 12 d'aquest enllaç.