Les reclamacions de consum que es poden presentar, són totes aquelles que tinguin relació amb els serveis bàsics i queden limitades a aigua, gas, electricitat i telefonia. La presentació de la reclamació s’ha de fer, en el cas de Lliçà d’Amunt, a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament.
La reclamació no difereix de la que pugui presentar qualsevol ciutadà, seguint el procediment previ d'haver realitzat la reclamació davant l’empresa. Si la resposta d’aquesta es negativa o no s’hi està conforme amb la mateixa, llavors es realitzarà la sol·licitud i s’iniciarà el procediment de mediació per part de l'OMIC. Per a realitzar-la es signarà una declaració responsable on hi constaran les dades de la microempresa.
Tenen la consideració de microempreses aquelles que compleixin amb els requisits de no superar els 10 treballadors o que el seu volum de negoci no superi els dos milions d’euros anuals. Aquesta definició bé marcada per la Recomanació de la Directiva Europea 2003/361/CE.
Actualment ja s’han tramitat una reclamació d’autònom i dos més de microempreses, totes elles relacionades amb la telefonia.